Waarom ik Colruyt een warm hart toedraag? En waarom alle mensen hun werk een warm hart zouden moeten toedragen.
Ze hebben mij twee jaar en half geleden de kans gegeven om in een sector aan de slag te gaan die ik van haar noch pluim kende. Na enkele ontgoochelingen in het onderwijs ( de sector waarvoor ik een diploma op zak heb), werd ik er toe gedwongen een andere weg in te slaan.
Ergens aan de slag gaan waar je het juiste diploma niet voor hebt, is niet eenvoudig. Nog minder is het om bedrijven te vinden die je een kans willen geven, ondanks de mogelijkheid dat je later toch naar de sector terug gaat waarvoor je een diploma hebt behaald. Of dat ze schrik hebben dat je je gaat vervelen in de functie waarvoor je zelf solliciteert, omdat het 'maar' bureauwerk is.
Het bedrijf Colruyt kon zo'n mogelijkheden naast zich neerleggen en zien dat ik een persoon was met de motivatie om te werken en dat ik mij voor de volle 100 procent zou inzetten als ze mij de kans gaven.
Ja, ik zou werken op een lager niveau dan waarvoor ik gestudeerd had, maar ik zou tenminste werk hebben. Met zo'n ingesteldheid begon ik toch een beetje bij Colruyt. Tot ik Colruyt leerde kennen en merkte dat dit een job was die mij goed lag.
Colruyt investeert ontzettend in de persoonlijke ontwikkeling en het talent van zijn werknemers. Ze investeren in de opleiding van hun werknemers. Zo begin je bij Colruyt als bediende verkoper en is er een ancien die je de kneepjes van het vak leert en de winkel leert kennen. Na die intensieve weken rayons aanvullen, heb je wel een redelijke productkennis. Daarna krijg je nog verschillende kassa - opleidingen en modules om Colruyt in zijn geheel beter te leren kennen. (En nee, het leren zakken, dozen vullen is niet zo'n opleiding. ;-) ) Zo maken ze van hun werknemers bekwame mensen die kwaliteitsvol werk kunnen afleveren.
Wanneer ze binnen Colruyt merken dat je nog meer talent hebt, kan je opklimmen naar hogere functies, zelfs met een 'laag' diploma. Door in te zetten op opleidingen binnen het bedrijf, zorgen ze ervoor dat werknemers die bepaalde kennis nog missen voor een bepaalde functie, maar wel zeker zo bekwaam zijn, deze toch nog kunnen bijschaven. Zo kan een bediende-verkoper opklimmen tot de functie eerste verkoper of gerant van een winkel. Het is ook altijd zo dat die eerste verkopers of geranten altijd starten in het bedrijf als bediende - verkoper. Je start bij het begin en dan zien ze wel verder wat je mogelijkheden zijn.
Toch krijg je in de winkels niet het gevoel dat die eerste verkopers of geranten zich meer voelen of belangrijker zijn dan de 'gewone' bediende - verkopers. Er wordt geluisterd naar voorstellen van bediende-verkopers en zo'n voorstellen kunnen zeker uitgeprobeerd worden.
Kortom, Colruyt is een bedrijf dat op de weg naar succes haar werknemers niet vergeet en ziet dat ze hun werknemers nodig hebben om tot dat succes te komen. Ze geven hun personeel de beste ontwikkelingskansen en waarderen wat ze doen.
Doordat ik Colruyt een warm hart toedraag, ga ik ook elke dag met plezier werken. In die twee jaar en half ben ik nog nooit een dag tegen mijn zin gaan werken. Dit plezier zorgt ervoor dat ik gemotiveerd ben om mijn werk goed te doen.
We zouden met zijn allen moeten streven naar werk dat we graag doen. In die zoektocht naar werk dat we graag doen, zouden we alle kansen moeten krijgen om ons te ontwikkelen.
Belangrijk is dat mensen die laaggeschoold zijn ook de kans krijgen op de job die hen interesseert. Er zou ingezet moeten worden om in het werkveld hun kennis bij te schaven en te voldoen aan de nodige competenties.Voor velen is de drempel om terug te studeren veel te groot om verschillende redenen. Ik denk maar aan het prijskaartje, tijd,... De drempel om binnen het werkveld kennis bij te schaven is veel kleiner en zeker mogelijk. Een bedrijf als Colruyt bewijst dit.
Het is niet omdat je in die vroege fase in je leven niet op die trein bent kunnen springen, dat je daarna de kans niet meer mag krijgen.
Ze hebben mij twee jaar en half geleden de kans gegeven om in een sector aan de slag te gaan die ik van haar noch pluim kende. Na enkele ontgoochelingen in het onderwijs ( de sector waarvoor ik een diploma op zak heb), werd ik er toe gedwongen een andere weg in te slaan.
Ergens aan de slag gaan waar je het juiste diploma niet voor hebt, is niet eenvoudig. Nog minder is het om bedrijven te vinden die je een kans willen geven, ondanks de mogelijkheid dat je later toch naar de sector terug gaat waarvoor je een diploma hebt behaald. Of dat ze schrik hebben dat je je gaat vervelen in de functie waarvoor je zelf solliciteert, omdat het 'maar' bureauwerk is.
Het bedrijf Colruyt kon zo'n mogelijkheden naast zich neerleggen en zien dat ik een persoon was met de motivatie om te werken en dat ik mij voor de volle 100 procent zou inzetten als ze mij de kans gaven.
Ja, ik zou werken op een lager niveau dan waarvoor ik gestudeerd had, maar ik zou tenminste werk hebben. Met zo'n ingesteldheid begon ik toch een beetje bij Colruyt. Tot ik Colruyt leerde kennen en merkte dat dit een job was die mij goed lag.
Colruyt investeert ontzettend in de persoonlijke ontwikkeling en het talent van zijn werknemers. Ze investeren in de opleiding van hun werknemers. Zo begin je bij Colruyt als bediende verkoper en is er een ancien die je de kneepjes van het vak leert en de winkel leert kennen. Na die intensieve weken rayons aanvullen, heb je wel een redelijke productkennis. Daarna krijg je nog verschillende kassa - opleidingen en modules om Colruyt in zijn geheel beter te leren kennen. (En nee, het leren zakken, dozen vullen is niet zo'n opleiding. ;-) ) Zo maken ze van hun werknemers bekwame mensen die kwaliteitsvol werk kunnen afleveren.
Wanneer ze binnen Colruyt merken dat je nog meer talent hebt, kan je opklimmen naar hogere functies, zelfs met een 'laag' diploma. Door in te zetten op opleidingen binnen het bedrijf, zorgen ze ervoor dat werknemers die bepaalde kennis nog missen voor een bepaalde functie, maar wel zeker zo bekwaam zijn, deze toch nog kunnen bijschaven. Zo kan een bediende-verkoper opklimmen tot de functie eerste verkoper of gerant van een winkel. Het is ook altijd zo dat die eerste verkopers of geranten altijd starten in het bedrijf als bediende - verkoper. Je start bij het begin en dan zien ze wel verder wat je mogelijkheden zijn.
Toch krijg je in de winkels niet het gevoel dat die eerste verkopers of geranten zich meer voelen of belangrijker zijn dan de 'gewone' bediende - verkopers. Er wordt geluisterd naar voorstellen van bediende-verkopers en zo'n voorstellen kunnen zeker uitgeprobeerd worden.
Kortom, Colruyt is een bedrijf dat op de weg naar succes haar werknemers niet vergeet en ziet dat ze hun werknemers nodig hebben om tot dat succes te komen. Ze geven hun personeel de beste ontwikkelingskansen en waarderen wat ze doen.
Doordat ik Colruyt een warm hart toedraag, ga ik ook elke dag met plezier werken. In die twee jaar en half ben ik nog nooit een dag tegen mijn zin gaan werken. Dit plezier zorgt ervoor dat ik gemotiveerd ben om mijn werk goed te doen.
We zouden met zijn allen moeten streven naar werk dat we graag doen. In die zoektocht naar werk dat we graag doen, zouden we alle kansen moeten krijgen om ons te ontwikkelen.
Belangrijk is dat mensen die laaggeschoold zijn ook de kans krijgen op de job die hen interesseert. Er zou ingezet moeten worden om in het werkveld hun kennis bij te schaven en te voldoen aan de nodige competenties.Voor velen is de drempel om terug te studeren veel te groot om verschillende redenen. Ik denk maar aan het prijskaartje, tijd,... De drempel om binnen het werkveld kennis bij te schaven is veel kleiner en zeker mogelijk. Een bedrijf als Colruyt bewijst dit.
Het is niet omdat je in die vroege fase in je leven niet op die trein bent kunnen springen, dat je daarna de kans niet meer mag krijgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten